Une RS500 en Suisse rencontrée lors du slalom de Bière/CH

Discussions autour des véhicules sportifs Ford RS et Cosworth

Modérateur: Groupe des modérateurs

Messagepar babyboom » 17 Mai 2007 7:42

belle archive! j en voit encore de temps en temps en angleterre! il y en a vendre aussi avec des prix pas trop eleve! mais l import puis l homologation risque d etre complexe! :roll:
STastic!
babyboom
Pilote
 
Messages: 220
Inscription: 09 Avr 2007 19:28
Localisation: france/ Pas-de-calais

Messagepar Wireless » 22 Oct 2007 18:48

Hi everybody. This is my first post on the forum. I am an English guy and I live in Vaud. I have looked with interest at the pictures of this RS500 and several things have caught my eye. Although it looks great there are a number of things on the car that should either not be there or be different for a genuine RS500...

Firstly, there is the provenance of the car. There were no LHD RS500's made and as far as I am aware, none were converted to LHD. Ruedi Eggenberger did make some LHD cars BUT although they were RS500 specification, they are not RS500's...!

A number of things on this car are different from RS500 specification, some are big errors. The battery is on the wrong side, the brake fluid reservoir is on the wrong side, the turbo damper/mount is missing or different and the decals are all wrong.

Does anybody know the VIN number (chassis number) of this car...? Also, all RS500's have a unique build number. What is it for this car...? With these details I can check whether it is a genuine RS500 or a converted RS Cosworth.

I have just returned from the UK with my RS500 (a genuine RHD car) which will be made legal for use in Switzerland soon. I will be using the Personal Import regulations to minimise any changes that must be made to the car.

For picture of my car, please see www.rs-500.com

Kind Regards,

Rupert

***

Salut...! C'est ma première distribution sur le forum. Je suis un anglais et j'habite dans Vaud. J'ai regardé avec l'intérêt les images de ce RS500 et plusieurs choses ont attiré mon attention.

Bien qu'elle semble grande il y a un certain nombre de thigs sur la voiture qui devrait ne pas être là ou ne pas être différente pour un RS500 véritable...

Premièrement, il y a la provenance de la voiture. Il n'y avait aucun LHD (conduite à gauche) RS500's fait et jusque moi se rend compte, aucun ont été convertis en conduite à gauche. Ruedi Eggenberger a fait des voitures d'un certain conduite à gauche mais bien qu'ils aient été les spécifications RS500, ils ne sont pas RS500's... !

Un certain nombre de choses sur cette voiture sont différentes RS500 des spécifications, certains sont de grandes erreurs. La batterie est du côté faux, le réservoir de liquide des freins est du côté faux, le turbo damper/mount est absent ou différent et les décalques est tout mal.

Est-ce que quelqu'un sait le nombre de VIN (nombre de châssis) de cette voiture... ? En outre, tous les RS500's ont un nombre unique de construction. Qu'est-il pour cette voiture... ? Avec ces détails je peux vérifier si c'est un RS500 véritable ou un converti RS Cosworth.

Je suis juste retourné du R-U avec mon RS500 (une voiture véritable de RHD - conduite à droite) qui sera légalisé pour l'usage en Suisse bientôt. J'emploierai les règlements personnels d'importation pour réduire au minimum tous les changements qui doivent être faits à la voiture.

Pour les images de ma voiture, voir www.rs-500.com

Amitiés

Roop
Avatar de l’utilisateur
Wireless
Elève conducteur
 
Messages: 44
Inscription: 22 Oct 2007 18:11
Localisation: Vaud, Switzerland

Messagepar focus_fan » 22 Oct 2007 19:03

Hello Wireless!
Welcome in our forum!
Thank's for posting and see you soon.

Best regards. :wink:
Avatar de l’utilisateur
focus_fan
Président FRST
 
Messages: 23088
Inscription: 24 Mars 2004 17:35
Localisation: CH-Valais

Messagepar BigZed » 22 Oct 2007 19:05

Hello Rupert,

I'm glad to see you on the forum,

it was a real palsure to meet you this morning... :)

Your RS 500 is very good looking... and very impressive... :good:

hope to see you soon in one of our Sportive FORD meeting... :D

Best regards,

Laurent
Back in Black !!!
Avatar de l’utilisateur
BigZed
Vétéran
 
Messages: 1495
Inscription: 02 Fév 2005 19:47
Localisation: La Côte

Messagepar Nick02 » 22 Oct 2007 19:10

Hi Roop... A warm Welcome to FRST to you and your beautiful RS500... looking forward to meeting you soon.

Cheers,
Nick
Avatar de l’utilisateur
Nick02
Membre d'honneur FRST
 
Messages: 2077
Inscription: 16 Mai 2006 20:08
Localisation: Neuchâtel

Messagepar Wireless » 22 Oct 2007 19:21

Hi everyone and many thanks for your warm welcome. I look forward to meeting you guys soon...! Laurent, it was a pleasure to meet you again this afternoon. I will find the documents for the car and send you a copy as requested. I just need to find them amongst all my things from relocation to Switzerland...

***

Bonjour chacun et beaucoup de mercis de votre accueil chaleureux. J'attends avec intérêt de vous rencontrer des types bientôt... ! Laurent, c'était un plaisir de vous rencontrer encore cet après-midi. Je trouverai les documents pour la voiture et vous enverrai une copie comme en a été faite la demande. Je dois juste les trouver parmi toutes mes choses de la relocalisation en Suisse...!
Avatar de l’utilisateur
Wireless
Elève conducteur
 
Messages: 44
Inscription: 22 Oct 2007 18:11
Localisation: Vaud, Switzerland

Messagepar ne0dyme » 22 Oct 2007 19:38

Hi and welcome here! :coucou:

Your RS500 is in superb condition! She looks great! :bien:

So you mean that Eggenberger's LHD RS500s are not some of the 500 RS500 made by Tickford. That means that he made his own RS500s?
fordescortRS2000sauber
Avatar de l’utilisateur
ne0dyme
Vétéran
 
Messages: 9447
Inscription: 01 Fév 2005 17:45
Localisation: Echallens

Messagepar Wireless » 22 Oct 2007 20:26

Hi ne0dyme,

Thanks for your welcome and kind words about my car.

The Eggenberger racing cars are 100% not Tickford RS500's. They are cars built from seam-welded motorsports shells to RS500 specification (the specification that was defined by the Tickford RS500 road cars).

Regards the white RS500 on this topic, there are a number of things I have mentioned that suggest to me it is a converted RS Cosworth. I am 99.9% sure that EgMo never converted any Tickford built cars. In fact ask yourself why...? It would be a lot easier to modify a "3 Door" RS Cosworth to RS500 specification than go through the troubles of converting an RS500 to conduire a gauche.

This means that the Eggenberger cars are RS500 specification (they have the same parts as an RS500) BUT they were not made by Tickford and they do not have RS500 shell or VIN (chassis numbers). For this reason, they simply are not an RS500...!

I do not want to say that the car is definitely not an RS500 because it could be, but to convert an RS500 with all these changes seems crazy. What I need is the VIN number (chassis number) from the plate at the front plus the stamp in the floorpan (inside the right hand side driver's door under a flap) and also, if it is an RS500 it will have a specific build number. (For example, mine is 337 out of 500).

Hope this helps - I would like to see if this car is a real 500 because me and other RS500 owners are constantly trying to trace cars. A good friend of mine is making an RS500 database and pretty much has all cars remaining on there now.

Let's find out more on this car...!!!

Cheers,

Roop

***

Bonjour ne0dyme,

Merci pour vos mots bienvenus et aimables au sujet de ma voiture. Les voitures d'emballage d'Eggenberger sont 100% pas Tickford RS500's.

Elles sont des voitures construites des coquilles coudre-soudées de motorsports selon les spécifications RS500 (les spécifications qui ont été définies en les voitures de route de Tickford RS500).

Considère le RS500 blanc sur cette matière, il y a un certain nombre de choses que j'ai mentionnées qui suggèrent à moi c'est un RS converti Cosworth. Je suis 99.9% sûrs qu'egMo n'a jamais converti aucune voiture construite par Tickford. Demandez-vous en fait pourquoi... ? Il serait beaucoup plus facile de modifier "3 une porte" RS Cosworth selon les spécifications RS500 que passent par les ennuis de convertir un RS500 en conduire un maladroit. Ceci signifie que les voitures d'Eggenberger sont les spécifications RS500 (ils ont les mêmes pièces qu'un RS500) MAIS ils n'ont pas été faits par Tickford et ils n'ont pas la coquille RS500 ou le VIN (nombres de châssis). Pour cette raison, ils ne sont pas simplement des RS500... !

Je ne veux pas dire que la voiture n'est certainement pas un RS500 parce qu'elle pourrait être, mais convertir un RS500 avec tous ces changements semble fou. De ce que j'ai besoin est le nombre de VIN (nombre de châssis) du plat à l'avant plus le timbre dans le floorpan (à l'intérieur de la porte du conducteur latéral droit sous un aileron) et aussi, si c'est un RS500 il aura un nombre spécifique de construction. (par exemple, la mine est 337 sur 500).

Espérez que ceci aide - je voudrais voir si cette voiture est de vrais 500 parce que moi et d'autres propriétaires RS500 essayent constamment de tracer des voitures. Un bon ami à moi fait une base de données RS500 et joli beaucoup a toutes les voitures restantes dessus là maintenant. Découvrons plus sur cette voiture...!!!

À la votre, Roop
Avatar de l’utilisateur
Wireless
Elève conducteur
 
Messages: 44
Inscription: 22 Oct 2007 18:11
Localisation: Vaud, Switzerland

Messagepar BigZed » 22 Oct 2007 22:59

I take a look at the pictures that I have taken of this Camandonna's Sierra Cosworth 2wd...
and I can't see any manufacturer plate...

ne0dyme did you have better pictures of the bonnet ?
Back in Black !!!
Avatar de l’utilisateur
BigZed
Vétéran
 
Messages: 1495
Inscription: 02 Fév 2005 19:47
Localisation: La Côte

Messagepar ne0dyme » 23 Oct 2007 11:53

Sorry, I only have these two pics:

Image
Image
fordescortRS2000sauber
Avatar de l’utilisateur
ne0dyme
Vétéran
 
Messages: 9447
Inscription: 01 Fév 2005 17:45
Localisation: Echallens

Messagepar Lexa » 23 Oct 2007 16:45

Hi Wireless,

Welcome here!

Nice RS500 :love: :love:

Your RS500 has never see rain!! :o :o
Mondeo 2.5T Titanium + Sierra Cosworth 4x4
Lexa
Co-pilote
 
Messages: 152
Inscription: 30 Oct 2006 16:03
Localisation: Valais

Messagepar Wireless » 23 Oct 2007 17:59

Hi Lexa,

Thanks for the welcome. My website is out of date...! The RS500 got caught in the rain twice now while at shows in the UK. Other than that, it has not been driven in rain for a long time. The under side of the car has no waxoyl or sealing. It is all polished so in rain it will corrode very fast...!

Hope this helps...!

Cheers,

Rup

Lexa a écrit:Hi Wireless,

Welcome here!

Nice RS500 :love: :love:

Your RS500 has never see rain!! :o :o
Avatar de l’utilisateur
Wireless
Elève conducteur
 
Messages: 44
Inscription: 22 Oct 2007 18:11
Localisation: Vaud, Switzerland

Messagepar Ratus » 23 Oct 2007 18:00

Tout simplement un bijou cette Cossie!!!!!!!! :love: :love:
Image
Ratus
Co-pilote
 
Messages: 137
Inscription: 13 Avr 2007 19:46
Localisation: France (80)

Messagepar Wireless » 23 Oct 2007 19:27

Hi Guys,

Some people have had problems accessing the photos of my car so here they are :

Image

Image

Image

Image

Image

Image[/img]

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Avatar de l’utilisateur
Wireless
Elève conducteur
 
Messages: 44
Inscription: 22 Oct 2007 18:11
Localisation: Vaud, Switzerland

PrécédentSuivant

Revenir vers Ford RS et Cosworth

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 3 invités

cron