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Discussions autour des véhicules sportifs Ford RS et Cosworth

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Messagepar Petrucci » 03 Avr 2004 0:49

Hello ! :)

Je suis le webmaster et créateur du site www.passionford.com , peut etre connaissez vous :)

Viens de découvrir le votre alors je m'inscris :)

Voila pour commencer une tite photo de mon bijou :

Ford Escort RS Cosworth, 1994, mallard green, modele gros turbo T34, préparation Motorsport Developments (je l'ai emmenée en angleterre pour faire ca :o ) Stage 3, résultat = 347 chevaux au banc d'essai de Ford Motorsport à cannes. :) Un avion, je vous dis :mrgreen:

Hop, vla la tof :)

Image
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Messagepar Nicos » 03 Avr 2004 2:18

Bienvenue a toi Petrucci :)

Ahhhhh elle est magnifique cette voiture. Dans un état irréprochable. Du beau boulot. :good:
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Messagepar Salva RS » 03 Avr 2004 8:34

:-D :-D Bienvenue à toi Petrucci, superbe auto, et très sobre j'aime bien ça moi et en plus une Cosi :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: un jour j'en achèterai une elles sont trop belle :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
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Messagepar focus_fan » 03 Avr 2004 10:58

Soit le bienvenu parmis nous Petrucci :wink: :wink: :wink: J'espère que tu apprécieras notre site. :D :D

Quant à ta caisse! :lover: :lover: :lover: Un vrai bijou! J'aime trop ces cossi! :love: :love: :love: :love:
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Messagepar Petrucci » 03 Avr 2004 11:12

merci les lapins !!!! :langue: :langue: :langue:

a propos etes vous inscrits sur passionford ? :-D
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Messagepar focus_fan » 03 Avr 2004 11:23

:non: :non: L'anglais, c'est pas mon fort... :oops: :oops: :oops:

Par contre, c'est impressionnant!! Plus de 6000 inscris sur le forum! :o :o :o :o
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Messagepar Petrucci » 03 Avr 2004 11:26

vi, et le site n'a que 10 mois... :)

enfin, c pas grave ;)

alors, vous avez eu le communiqué OFFICIEL de Ford a propos de la Focus Cosworth ? (ce ne sont plus des rumeurs maintenant ! :) )
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Messagepar focus_fan » 03 Avr 2004 11:32

Pas de communique Ford! :o :o :o Je viens encore de passer sur le site Ford Media et rien! :x :x
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Messagepar FOCUS57 » 03 Avr 2004 11:42

bienvenue PETRUCCI

suis inscrit sur ton site, il est vraiment TOP, je pense que c'est le plus complet sur FORD :-D :-D
Seul hic, pour ceux qui connaissent pas l'anglais, c'est dur, donc moi j'y vais en tant que consultant et en prend plein les yeux sur les bijoux que l'on peut trouver.
Je me suis inscrit avec le pseudo Focus RS, par hasard, peut on poster en Français.
Ta cosworth est magnifique, indémodable.
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Messagepar focus_fan » 03 Avr 2004 11:43

Smith RS a écrit:
Petrucci a écrit:merci les lapins !!!! :langue: :langue: :langue:

a propos etes vous inscrits sur passionford ? :-D


Salut l ami et bienvenu parmi nous :) :)

moi suis inscrit sur ton site depuis 6 mois maintenant :) :-D :-D


Faut préciser que tu ne comprends rien de ce qu'il s'y dit! :lol: :lol: :lol: :lol: :P :P :P
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Messagepar focus_fan » 03 Avr 2004 11:49

Voilà, je me suis inscris à mon tour. :wink:

focus_fan. 8)
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Messagepar Petrucci » 03 Avr 2004 11:54

alors vla des news pour vous:

la Fiesta RS est annoncée pour 2005, la puissance devrait avoisinner les 205 chevaux (avec un turbo !!!). Voici la photo du proto final qui entrera en production :

Image

La Focus Cosworth est aussi OFFICIELLEMENT annoncée par Ford... ce n'est plus une rumeur, Ford l'a certifié !
Elle sera basée sur la version de la Focus 2 qui devrait sortir dans pas longtemps (donc pas la ligne de la Focus actuelle... en plus le chassis de la Focus actuel ne PEUT PAS recevoir de transmission 4x4) et ca sera donc une 4x4 (encore heureux), turbocompréssée, et probablement motorisée par soit un 2 litres 4 cylindres en ligne standard soit par le tout nouveau moteur 5 cylindres en V que Ford a présenté en tant que proto, toujours en 2 litres (pourvu que ce soit le 5 cylindres (la Focus Cosworth, c'est pour 2006) Puisance annoncée d'origine : entre 270 et 295 chevaux !!!!

D meme, la Focus RS nouvelle version (sur la base de la Focus 2) va entrer en production l'année prochaine, mais elle va etre beaucoup plus calme que l'ancienne RS. Ils prévoient de revoir la puissance a la baisse, pour homogénéiser la gamme. En revanche, les defauts de l'actuelle RS vont etre résolus sur cette version... qui sera juste moins puissante, et surtout, qui ne SERA PLUS turbocompressée :cry:

Voici le communiqué OFFICIEL de Ford :

Image

"Ford's legendary Cosworth is back! And the big news for blue oval fans is that the name will be used on flagship versions of hot Fiestas and Focuses all developed by the company's new performance division - Team RS.

Jost Capito, the German boss of the newly formed Team RS division, has exclusively revealed the first details of the new Focus Cosworth, allowing us to bring you these exclusive pictures and giving us an exciting taster of the supercar-chasing hatch, which is due for launch next year.

Capito revealed that the RS and ST brands will also be expanded to cover other Ford products. And although these will be the top-sellers, it's the Cosworth models which will be the true 'hero' cars. He told us that some within Ford thought that Cosworth should become a luxury sporting brand. "This was wrong," he said. "The Cosworth should be even more ex-treme than the RS Focus. It should be lightweight, stripped out, have more performance and be more extreme. Maybe it wouldn't even have air-conditioning."

Capito - whose past experience includes working on BMW's M3 and Porsche's 911 - also told Auto Express that a future Focus Cosworth is unlikely to be front-wheel drive. "Would a Cos-worth ever be front-drive? A Cosworth would have to deliver 225bhp-plus. When you see what we had to do with the front differential on the RS Focus to make it work properly, that power would be too much for the front wheels.

"There's a limit on front-wheel drive. But it depends on how the power is deployed. You can take it off with the traction control system - so in theory you could have a 300bhp front-drive car. But what's the point? The driver would not feel the power. For real performance we need 220-240bhp - that's hard in a front-drive car like the RS."

According to insiders, the new Focus Cosworth would see it based on the next Focus (due to be unveiled in May) and powered by either a turbo-charged 2.0-litre four-cylinder engine or a new version of the Volvo V50's 225bhp turbocharged five-cylinder unit. But Capito hinted that the new powerplant would have to be able to rev freely to 7,000rpm and beyond.

This car would also use the same basic 4x4 chassis as the new V50 T5 AWD. But the Cossie - which won't appear until late next year at the earliest - would be much lighter and more raw than the baby Volvo. Expect minimal noise insulation, lightweight race-style seats, a quick-shifting six-speed manual transmission and suspension and braking components directly inspired by Ford's WRC Focus cars. On the outside, it will take its cue from today's RS, although stylists want the Cosworth's trademark wing to return. And the chassis will also be honed for driving pleasure by Team RS engineers on UK roads - unlike the RS Focus.

Said Capito: "Not enough of the chassis work on the Focus RS was done in the UK on B-roads. It was set up for German roads and the Nürburg-ring race circuit - it is fantastic there. Yet some drivers really wanted a beast of a car - and why not? But we rec-ognise that the majority of Ford's performance car customers are in the UK.

"If the new car can be made to handle well on UK B-roads and motorways, it should work on any roads. Every change we make to the chassis during development will be tested on B-roads and motorways."

By establishing the Cosworth brand, Capito says that the next-generation Focus RS can be less extreme. His team has already sat down to define Ford's three performance brands - ST, RS and Cosworth. "We had to agree what an ST is, what an RS is and what a potential Cosworth is. We thought of analogies with animals - an ST is a dolphin, an RS is a shark and a Cosworth would be a white shark." He describes how this will translate: "An RS will be for driving fun and track day use. And it should be a surprising car that might only be on sale for 18 months or so." Capito hinted the next RS wouldn't have a turbo engine and would be able to rev up to 8,500rpm - like key rival, the Honda Civic Type R.

But Capito pretty much ruled out an RS Mondeo, which would be too big for B-road driving. However, the next-generation Mondeo (due in late 2005) will have the option of four-wheel drive, so a stripped-out Mondeo Cosworth, inspired by touring cars, is possible.

Capito's team will also be developing ST versions of the Fiesta, Focus and Mondeo. "I want the ST brand to be better known," he said. "I want the ST experience to be consistent, like VW's GTI brand. It should be a great compromise between sporting handling and everyday use."

Capito wouldn't say, but it's thought the next Focus ST will have a light-pressure turbo engine delivering around 180bhp - enabling it to challenge the MkV Golf GTI. At last, it seems that Ford is finally back in the fast car game and fighting for supremacy. "
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