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La Fiesta aux USA

MessagePublié: 06 Nov 2009 14:33
par Nick02

MessagePublié: 11 Nov 2009 11:52
par Gwada Team 74
Sympa !!!!

Je l'aime bien en version coffre... :P

Merci pour l'info... :)

MessagePublié: 02 Déc 2009 20:28
par ne0dyme
La Fiesta version US a été présenté officiellement au Salon de Los Angeles qui débute aujourd'hui.

Elle est disponible en 5 portes ou berline 4 portes comme en Asie. La seule motorisation (pour l'instant?) disponible est le 1,6L Ti-VCT de 120 CV.

Le style de la face avant a été légèrement retouché, avec notamment une grille de calandre "rasoir Gillette" pour les finitions SES et SEL.

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MessagePublié: 02 Déc 2009 20:50
par focus_fan
Elle était pas assez bien la face avant? Fallait-il l'enlaidir? :lol:

MessagePublié: 02 Déc 2009 20:52
par ne0dyme
Y avait pas assez de chrome pour les Américains. :lol:

MessagePublié: 02 Déc 2009 22:30
par RCdevRS
moi par contre en version a coffre, je trouve ca immonde :bla: BBEEUURRKKK de toute facon, toutes les voitures de petite taille ou citadine modifiée avec un coffre n'ont jamais été une réussite a mon gout :wink:

sinon c'est vrai qu'elle passe mieux avec notre face avant :)

MessagePublié: 03 Déc 2009 11:48
par FRSBoy
Moi j'aime bien les antibrouillards avec éclairage diurne à LED :wink:

Re: La Fiesta aux USA

MessagePublié: 03 Jan 2012 13:05
par focus_fan
Grâce notamment à la Fiesta, Ford reprend des couleurs aux USA. :bien:
Ford Brand Sales Top 2 Million for 1st Time Since 2007

DEARBORN, Mich., Dec. 30, 2011 – U.S. sales of the Ford brand this week topped 2 million vehicles for the first time since 2007. The milestone makes Ford the best selling brand in America and the first automotive brand to hit the 2 million mark since 2007.

“Ford’s lineup of high-quality, fuel-efficient cars, utilities and trucks continues to attract more and more new customers,” said Erich Merkle, Ford’s sales analysis manager. “With gasoline prices tracking higher than last year, customers continue to move toward smaller, more fuel-efficient vehicles, whether they are passenger cars or utilities.”

Both the Ford Fiesta and Ford Focus achieve 40 mpg highway, while the Ford Explorer brings a class leading 28 mpg highway with its new EcoBoost engine.

Ford’s smallest utility, the fuel-efficient Escape, has achieved record sales volumes this year and is America’s best selling utility vehicle.

Overall, Ford brand small cars are on pace to post an increase of more than 20 percent this year. Ford brand utilities are tracking to post more than a 30 percent gain.

Most Ford products deliver best-in-class fuel economy and provide customers with the opportunity to choose what best works for them – from EcoBoost-powered gasoline vehicles to hybrids, plug-in hybrids and electrified vehicles. In fact, with the company’s new electrified vehicle introductions, nearly one-third of Ford’s vehicle lines in the U.S. will feature a model with 40 mpg or more in 2012 – a claim no other full-line automaker can match.