ils ont changé le soft et firmwares des appareils apparemment et (à part cramer des ECUs) ont changé de format et compliqué le truc
ne m'en demande pas plus j'ai googlé vite fait et n'ai meme plus de Focus
ce qui est sur c'est qu'il faut deja savoir quel appareil,programme tu as quelle version etc.. etc.. etc...
pour info
.cef c'est le format récent
.ll3 c'est l'ancien format qui ne devrait plus être utilisé
il faut regarder si il y a une mise a jour du firmware de ton appareil et une mise a jour du programme
d'après ce que je lis .CEF c'est le bon format donc si un truc te demande des .ll3 il n'est pas à jour ou obsolète
Application: 9400 XCalibrator 2 Flash Device
Current Version:2.2.12.1
Last Updated:06-29-2009
Description:
Live Load is used by a customer to upload custom tune files sent from a SCT Dealer into a XCalibrator 2. This program can also be used to update your 9400 Xcalibrator Custom Tuned device with end user option adjustability or to convert a 9415 SF Strategy Flash device to an 9400 XCalibrator 2. You must receive the *.LL3 file from your custom tuning dealer to program the User Adjustability to your XCalibrator 2.
Notes:
- Compatible with both *.LL3 files and *.CEF files.
- CEF Files Require Device serial numbers
- Automatically installs XC2 drivers
Important: Converting your 9415 SF Device to an 9400 XCalibrator 2 is a ONE-WAY operation. You cannot go back to the 9415 Pre-Loaded SF Flash Device once you run the process.
LiveLoad Version 2.2.11 supports US, AU and UK customers with the same version of software